23 kwietnia 2014

U SASIADOW.....

......tak wygladaja frontowe grzadki.
Cale osiedle, kazdy skwer, kwietnik, park, miasto, poludniowa czesc USA rozkwitnieta azaliami gdyz obecnie trwa ich sezon.
 Podziwiam kazda wiosna I nie ma konca mego podziwu bo sa piekne.
Nie mam w swym ogrodzie ale posadze. Wciaz zastanawiam sie w jakim kolorze gdyz moga byc roznorakie, moga byc o kwiatach gestych a drobnych lub rzadszych lecz ogromnych - I doszlam do wniosku ze moja bedzie biala.
Moze mniej oszalamiajacy kolor od rozowych, fioletowych, fushia ale spokoj tego koloru odpowiada mi I bedzie harmonizowal z gardeniami.
Azaliom towarzysza piekne dogwoods - szkoda ze spacer byl pozbawiony okazji do ich sfotografowania.
 Wszystkim zycze rownie pieknej I kwitnacej wiosny.

IMG_0320

51 komentarzy:

  1. ~maskakropka2kwietnia 24, 2014

    A w moich skrzynkach na balkonie kwitną bratki i też się cieszę:) Miłej wiosny:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kazdy kwiat cieszy bo kazdy ma swa urode I przynosi przyjemnosc.
    Na ogol klimat I sezony dyktuja co gdzie rosnie, jakie warunki mu odpowiadaja.
    Jak wiesz moja corka mieszka w Miami a tam sloneczna I ciepla pogoda przez caly rok. Co u nas, tez przeciez raczej cieplym klimatycznie rejonie, rosnie w mieszkaniach i doniczkach to na Florydzie rosnie na zewnatrz w postaci krzewow a nawet drzew.
    U mnie bratki sa bardzo popuklarne I zimowymi kwiatami. Wyrzuca sie te letnie ktore na zime umieraja I sadzi bratki ktore w czasie lagodnych zim zyja bardzo ladnie.
    Fajno ze balkon masz przozdobiony bratkami - one maja bardzo przyjazne I zawsze jakby usmiechniete buzie I rzeczywiscie potrafia sprawiac przyjemnosc.
    Wzajemnie - pieknej wiosny zycze.

    OdpowiedzUsuń
  3. ~Antoni Relskikwietnia 24, 2014

    U mnie też bratki i tulipany.
    Ale drzewa owocowe totalnie zaszalały
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak to jest ze gdy ma sie ogrod to obojetnie jakiego rozmaru I przeznaczenia kazda trawka I roslinka cieszy, kazda traktujemy z miloscia I oddaniem.
    Nasza Zima byla nadzwyczaj mrozna I dluga ale gdy w koncu nadeszla wiosna to przyroda ozyla z potrojna energia I jakby przez jedna noc, jakby ja kto spuscil z lacucha.
    Ludzkie temperatury (co narazie) pozwalaja na spacery I podziwianie a bogatosc mego miasta w zielen ulatwia obcowanie z natura jako ze jest na kazdym kroku.
    Zycze obfitych plonow owocowych!
    Czy bedziesz mial takze te nadajace sie do wyrobu smakowitych nalewek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczne!!! Ja mogę sobie tylko doniczkę azalii zafundować - niestety u nas klimat zbyt marny dla nich. Ale kupię chyba takie bladoróżowe.
    Buziaczki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kup sobie, Anabell, I niech Ci sie dobrze chowa.
    Doniczka albo dwie to prosty sposob na rozweselenie balkonu.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale jestem zazdrośnica haha pobiegłam szybko popstrykać zdjęcia swoim azaliom i nie tylko. Przecudnie wyglądaja ogrody o tej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Georgia pewnie tez tonie w azaliach a one, jak co roku, daja piekne widowisko.
    Niby powinno nas znudzic bedac na kazdym kroku a jednak wciaz zadziwiaja pieknoscia.
    Podobaja mi sie rowniez dogwoods ale swojego nie mam I musze podziwiac z daleka.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiosna w tym roku jest rewelacyjna jesli chodzi o kwiaty: wszystko kwitnie bardzo długo i mozna się napatrzeć. już jest po drzewach owocowych i forsycji, dziś narwałam sobie wielką kiść bzu. uwielbiam ten zapach! kwitną też kasztany, lipy i w ogóle prawie wszystko inne. jeszcze nie ma konwalii, ale sa juz w pączkach, więc lada chwila :)
    pachnące pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ~Serpentynamaja 01, 2014

    Nie jestem zbyt zachwycona faktem ze wspomnialas o bzach, Shaak Ti.
    Bardzo je lubie a zapach maja cudowny, nie mowiac ze to taka wiosenna roslina. A tutaj, jako ze slonce zbyt mocne gdy kwitna, nie chowaja sie dobrze. Nie sa wiec popularne I rosna jedynie w ogrodach ktorych wlasciciele moga je posadzic w zacienionych miejscach.
    Pech chce ze w zadnym z miejsc w ktorych mieszkalam I mialam ogrod takiego odpowiedniego miejsca nie mialam I dwie proby wychodowania bzu kompletnie zawiodly.
    Stad ma uwaga a oparta na zazdrosci, hihi.
    Jak wiesz kwitniecie ma swoj kalendarz - cos kwitnie, przekwita, inne zaczyna......Jeszcze mamy azalie, doszly roze a tych innych kwiatow nie sposob nawet wymienic bo ich zbyt duzo. Mamy rowniez duzo ozdobnych krzewow I roslin lisciastych ktore nie posiadajac kwiatow zdobia niezwykle ciekawymi liscmi I ksztaltami.
    Ze wszystkich sezonow najbardziej lubie wiosne - wiec ciesze sie nia, podobnie jak Ty I pozdrawiam bardzo wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie posadziliśmy na działce pierwszą azalię - Gibraltar - szokujaco-pomarańczową. Zbiera sie do kwitnienia i mam nadzieję, że bedzie równie piękna jak te u Twoich sąsiadów. Wiosenne pozdrowienia z kwitnacej Polski Serpentyno:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ~Serpentynamaja 06, 2014

    Nie watpie ze nowa azalea bedzie piekna I spelni Twe oczekiwania. One sa naprawde ladnymi krzewami, cieszacymi obfitoscia I uroda kwiatow.
    U mnie jeszcze kwitna ale widac ze szczyt przeminal. Bede mialy kwiaty do poznej jesieni jednak w malej ilosci.
    Teraz mamy sezon roz a w krotce zaczna sie gardenie.
    Zasylam moc serdecznosci, Rut.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślicznie to wygląda, kompozycja na prawdę profesjonalna i miła dla oka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie frontowe grządki to ja rozumiem. Świetnie się prezentują. Muszę sam pomyśleć o takich, by zasiać przed swoja "rezydencją" ;) od razu otoczenie się tak rozweseliło, ja bym dodał jeszcze trochę innych kolorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie już tez cudna wiosna. Drzewka wiśniowe kwitną, wszystko się zazieleniło z dnia na dzień. Jest ciepło, ale nie za ciepło. I tak chyba będzie przez najbliższe dni.

    P.S. Teraz jesteśmy na tym samym kontynencie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Coś pięknego:-) U mnie w skrzynkach na balkonie kwitną piękne surfinie:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wystarczająco długo patrzę na zjęcie azalii u sąsiadów. Azalje przekwitły a co u Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
  18. ~Serpentynaczerwca 09, 2014

    Jasne ze od kwietnia, kiedy to umiescilam post, przekwitly.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tam się szanuje zieleń i ją pielęgnuje. U nas każdy włazi butami, a potem piesek dokończy dzieła zniszczenia niestety.

    OdpowiedzUsuń
  20. ~Serpentynaczerwca 11, 2014

    Masz racje, Angielski - ludzie tutaj szanuja nie tylko swoje ale publiczne tez, rozumiejac ze sluzy wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  21. U nas i tak się poprawia traktowanie zieleni, ostatnio widziałem sąsiadów jak z własnej nieprzymuszonej woli sadzili na osiedlowym trawniku kwiatki - mega pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ~Serpentynaczerwca 12, 2014

    Dobre zjawisko I miejmy nadzieje ze udzieli sie innym.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czas azalii i rododendronów to jeden z najpiękniejszych okresów wiosny. Różowe, białe, czerwone, pomarańczowe, złociste kwiaty bujnie kwitnące na krzakach umilają spacery i czas spędzony w ogrodzie. W Polsce również od lat obserwujemy modę na te rośliny i coraz większą liczbę ich miłośników. A ja należę do jednych z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ~Serpentynaczerwca 13, 2014

    Azalie sa bardzo piekne a klimat miejsca w ktorym mieszkam sprzyja dlugiemu okresowi kwitniecia.
    Dodatkowa zaleta jest to ze krzewy sa zielone caly rok wiec nawet w zimie nie raza goloscia.
    Najbardziej podobaja mi sie biale o bardzo duzych kwiatach, te o drobniutkich nie za bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. ~Serpentynaczerwca 18, 2014

    Dziekuje serdecznie.
    Ta bajkowosc istnieje dzieki klimatowi w ktorym mieszkam a nazwalabym poltropikalnym.
    Teraz, w czerwcu, azalie przekwitniete ale mamy cala mase innych kwitnacych krzewow. Niektorzy musza kosic trawe dwa razy w tygodniu jesli chca trawniki miec wymanikiurowanie.
    Przy kazdym domu inne kompozycje kwiatowo-krzewowe I trudno ocenic ktora piekniejsza. Robi to osiedle bardzo czystym I zadbanym, nie mowiac ze pieknym dla oka.
    Mocno pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownie kwitną, nigdy nie byłem w USA, może kiedyś będzie okazja sprawdzić, jak tam wygląda wiosna :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne kwiaty. Sam mam ogródek z kwiatami, nie ma to jak przesiedzieć pól dnia w pachnącym ogrodzie i piekącymi kwiatami do tego czytać książkę i odpoczywać.

    OdpowiedzUsuń
  28. ~Serpentynaczerwca 26, 2014

    Duzo w tym zaslugi strefy klimatycznej w ktorej mieszkam.
    Sprzyja temu ze przyroda wciaz bujna, kolorowa, wciaz kwitnaca, zimy nie sa dlugie lub ciezkie, nie ponure I przygnebiajace.
    Nic dziwnego ze ludzie tutaj radosni I przyjazni.

    OdpowiedzUsuń
  29. ~Serpentynaczerwca 27, 2014

    Dziekuje, Asiu!

    OdpowiedzUsuń
  30. ~Serpentynaczerwca 27, 2014

    Dziekuje serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. ~Serpentynaczerwca 30, 2014

    Sama przyjemnosc!

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne :) najpiękniejsze barwy kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ~Serpentynalipca 10, 2014

    W mym rejonie jest niezmiernie duzo zieleni, naturalnej I tej stworzonej przez ludzi wiec kolorowe plamy kwiatow dodaja urozmaicenia.
    Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  34. W tym roku się zmądrzyłam i postanowiłam z mężem sobie ułatwić życie i zasadziliśmy bardzo dużo iglaków. Od sąsiadów odgrodziliśmy się tujami, przy trawniku trochę azalii i ładnie się wszystko skomponowało :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ~Serpentynalipca 14, 2014

    Na przestrzeni lat I eksperymentow zmadrzalam ja tez, Kasiu I sadze to co "samo" rosnie, wymagajac malo opieki.
    Moj ogrod sklada sie z trzech czesci, kazda o innym przeznaczeniu z ktorych boczna jest zostawiona narazie swemu losowi. Na jesien planuje ja zagospodarowac, bardzo podobnie do tego co opisujesz - kilka tui, male patio pod wierzba a reszta sam trawnik.
    Proste do opieki I z wygladu tez.
    Serdecznie Cie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. ~maskakropka2lipca 20, 2014

    Serpentyno kochana! Co u Ciebie? Martwię się, ze nie piszesz.Dobrze, że choć w komentarzach coś skrobniesz, bo bym tu umarła z niepokoju o Ciebie. Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  37. ~Serpentynalipca 20, 2014

    Dziekuje za zainteresowanie, Maskokropko - przyjemnie dowiedziec sie ze ktos mysli I nie jest obojetny.....
    Apatia, dolek psychiczny - jak by nie nazwac dopadlo mnie I trzyma.
    Nie musze chyba tlumaczyc bo wiem ze znasz, niestety.
    Pozdrawiam Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. ~maskakropka2lipca 21, 2014

    Oj, znam te stany ducha... Może warto zacząć brak leki? Serotonina poprawia nastrój. Zdrowia Ci życzę!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. ~Serpentynalipca 22, 2014

    Dziekuje, Maskokropko.

    OdpowiedzUsuń
  40. Azalie cudowne pięknie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajnie wyglądają azalie mam kilka kolorów prezentują się super

    OdpowiedzUsuń
  42. ależ wspaniałe kwiaty, jakie kolory, uwielbiam takie rzeczy, powodują u mnie ogromny uśmiech na twarzy ::):)

    OdpowiedzUsuń
  43. Przy domu ogródka nie mam (bo mieszkam w kamienicy) ale mam działeczkę i tam się realizuję jako ogrodnik :) I powiem CI, że tak właśnie miała ona wyglądać w zeszłym roku :D Nakupowałam jakiś bujnych roślin, posadziłam, a potem przyszło do pielenia i małżonek wszystko powywalał bo myślał, ze to chwasty :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Przepięknie tak różowo zadbane i z klasą tylko pozazdrościć

    OdpowiedzUsuń
  45. Widać, że jest tam bardzo wiosennie. Ale u nas, w Polsce wcale nie jest gorzej. Widziałam calkiem niedawno piękny ogródek, cały w szafirkach i w narcyzach. Pięknie się to komponowało z zielenią żywopłotu i idealnie tego dnia błękitny niebem i delikatnym sloneczkiem. Zanim się obejrzymy już będzie lato.

    OdpowiedzUsuń
  46. ja już nie mogę doczekać się wiosny :)

    OdpowiedzUsuń