2 maja 2023

POWALILO MNIE ........

....to zdjecie Karola pokazujace dokladnie stan jego uzebienia. Bylo by odrazajace u kazdego czlowieka, krol czy nie, w dodatku zadziwiajac ze ktos zyjacy w czasach gdy tak latwo mozna uzyskac pomoc dentysty-orthodonty dopuscil do takiego wygladu. Nie dosc ze jego zeby maja nieciekawy kolor to kazdy rosnie sobie w inna strone.



 Nie wymagam miec hollywoodzkie uzebienie ale przyzwoite tak!  Jednym razem wyczytalam ze kamerdyner Karola przygotowywuje mu szczoteczke i paste dbajac by zawsze pasta miala swoja okreslona i niezmienna dlugosc. Widac ze mu to nie pomoglo.

 Moge zrozumiec i nawet zazdroscic ze podrozujac wozi ze soba swoj sedes jako ze sama gdy jestem w podrozy albo przebywam gdzies gdzie musze korzystac ze wspolnej toalety zyczylabym sobie miec swoj wlasny - ale stan zebow to czesc urody. Nic nie da dobrze dopasowany garnitur czy mundur pelen medali, krawat zawiazany tym czy innym sposobem jesli nadchodzi moment do usmiechniecia sie i pokazania uzebienia ktore odpycha. Karolowi brak urody od urodzenia i nic tego nie zmieni a jednak lepiej by wygladal majac zadbane.

 Podobnie z Camilla - ona tez ma marne uzebienie, wciaz swieci swym pokrzywionym usmiechem pokazujac jeden frontowy ktory jest jakis  odbarwiony, brazowy.

 Nie rozumiem tego - my, zwykli smiertelnicy dbamy wcale nie muszac stosowac radykalnych zabiegow a czlonkowie monarchii zaniedbuja jakby nie rozumieli ze stan uzebienia jest wazny a takze czescia ogolnego wygladu.

 Zaklinalam sie ze monarchia brytyjska mnie nie obchodzi i trzymam sie tego - jednak tak jestesmy tu zalewani informacjami i zdjeciami o tej rodzinie i zblizajacej sie koronacji ze chce czy nie wpadaja mi w oczy informacje i updejty - ze wszystkich to zdjecie mocniej mi wpadlo w oko i nawet wstrzasnelo. 

 Koronacje bede ogladac traktujac jako wydarzenie historyczne, osoby biorace udzial jako malo waznych aktorow. Dodam iz z tej swietej trojcy Karol-Camilla- William oceniam tego ostatniego jako najgorszy charakterek. 

66 komentarzy:

  1. Stan uzębienia Karola.
    Jeśli kogoś za to winić, to chyba Mamusię.
    Osobiście nie jestem zbyt wymagający w dziedzinie urody zębów.
    Podstawowe kryterium dla mnie, to funkcjonalność, ważne żeby zęby dobrze gryzły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgoda - zeby czemus sluza wiec powinny byc mocne i dlugo zywotne - jednak moga byc zarazem dobrze wygladajace.
      Odwrotnie do Ciebie zwracam uwage na ich wyglad chociaz u nas, w USA, to troche niepotrzebne bo kazdy (prawie) ma zadbane.
      Gdy mieszkalam w Polsce napatrzylam sie na takie "naturalne" - bardzo smutny i nawet odpychajacy widok.

      Usuń
  2. A wiesz ze ja patrze na jego zeby w calkiem inny sposob. Nawet bym powiedziala ze podziwiam ze ma ich tak duzo, ze jego wlasne. On ma juz dosc duzo lat, wiec nawet przy przy dbaniu, calej higienie, kolor jest jaki jest, no musial by wybielic a on widocznie nie chce dodatkowe chemii do ust.
    Podobnie jak Lechu uwazam ze funkcjonalnosc jest najwazniejsza, a wyglada ze do gryzienia sa idealne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje spojrzenie na uzebienie ludzi jest inne - mysle ze miec to nie wszystko, nalezy dbac o ich wyglad tez.
      Zaskoczylas mnie podziwem dla zebow Karola jako ze wedlug mnie sa okropne i odpychajace.
      Pewnie fakt iz ja w moim kraju widze jedynie ludzi z zadbanymi ma duzy wplyw. Ponadto niczym wielkim jest widziec u starszych ludzi dobre uzebienie, nie tylko nadal spelniajace swa role gryzienia ale ladnymi tez.
      Prostowanie zebow jest prostym zabiegiem a robi duza roznice.
      Dodam iz ja sama, 75cio latka, mam wszystkie swoje - jeden ma korone chociaz nie jestem krolowa :) - i w dobrym stanie i nie jestem wyjatkiem a nawet nie moge pojac jakby mozna dopuscic do ich utraty. Jesli do tego dojdzie to sie uzupelnia mostkami czy innym sposobem.
      Nie przekonuja mnie zadne argumenty w stylu ze ma swoje i naturalne i ze nie jest mlody bo tutaj widuje jeszcze starszych a z zadbanymi zebami czyli da sie .

      Usuń
    2. Podziwiam bo ma wiecej tych zebow niz normalnie, nie wiem czy prostowanie udaloby sie, tam dentysta musialby usunac nadmiar, a usuwac zeby zal jak sa zdrowe. Mysle tez ze ma przypilnowane dentystyczne wizyty i zeby sa zdrowe, no i jakos dentysta nie zlecil jemu wybielania.

      Usuń
    3. Prawdopodobnie widze stan zebow opierajac sie na moich wspolobywatelach - wiek ma niewiele do znaczenia. Nawet jesli zeby tworza problem to sie idzie do dentysty a glowna zasada jest dbac o nie od mlodosci - i wszyscy dbaja.
      W USA nie ma tak ze stary to znaczy ze nie ma zebow - jesli jest przymus usuniecia to sa mostki lub sztuczne zeby, cokolwiek byle nie ich brak lub posiadanie jakichs prochniakow.
      Prostowanie to latwa procedura nie naruszajaca struktury zeba, zadna operacja.
      Pamietam z Polski (moze teraz jest inaczej) ze dentysta byl ostatecznoscia, ze szlo sie do niego gdy zab bolal i czesto bylo za pozno na ratunek - ludzie sie bali dentysty jako ze grzebanie w zebach bylo bolesne wiec wybierali nie chodzenie.
      Zupelnie nie rozumiem okreslenia ze Karol ma "za duzo" zebow - znowu opieram sie na moich obserwacjach i zwyczajach - w USA nie ma tak ze stary = bezzebny.
      Dzieci maja prostowane uzebienie a pozniej kazdy, mlody czy dorosly, ma co polroczne fachowe czyszczenie i przeswietlenie . Jesli dentysta cos wykryje to w zalazku i jest od reki leczone czyli osoba ma caly czas dobry stan uzebienia. Prostowanie kosztuje ale kazdy uwaza to za konieczny wydatek .
      Nie uwazam zebow Karola ani za piekne ani za jakies osiagniecie - ja majac 75 lat mam wszystkie 32 swoje, jeden wprawdzie ukoronowany ale mam i nie uwazam tego za sukces tylko normalke, jak u milionow innych podobnych mi wiekiem. Gdyby Karol zyl wsrod nas i szeroko usmiechnal by sie to by wszystkich dookola zatkalo i odstreczylo.
      Skoro widze dookola siebie ze mozna to mysle ze i Karol by mogl poprawic stan swych zebow nie usuwaniem tylko wyprostowaniem - przeciez nie mial i nie ma "za duzo" jedynie powykrzywiane. To nie jest cos co robia tylko celebryci, my zwykli zjadacze chleba tez robimy chociaz w lzejszym wydaniu.
      Ale poddaje sie - z wypowiedzi widze ze w Europie/Polsce zupelnie inaczej podchodzi sie do tematu wiec jesli ludziom nie przeszkadza to niech tak maja, ich wybor.

      Usuń
    4. Nie, nie krol Karol ma na dole dwa zeby, ktore sie nie mieszcza, nakladaja sie na inne. Ja tak mialam w mlodosci, jeszcze jak bylam w liceum i bardzo pilnowalam uzebienia ze regularnie odwiedzalam dentyste na przeglad i nawet myslalam zeby jeden usunac mimo ze byl zdrowy, ale madry dentysta powiedzial ze nie, bo moze mi sie w przyszlosci przydac i tak sie stalo kiedy duzo pozniej trzeba bylo usunac zab obok i wtedy ten wystajacy z szeregu ladnie wypelnil luke.

      Usuń
    5. Nawet jesli sa takie przypadki bo sama tego doswiadczylas to nie polega na tym ze sie ma za duzo zebow, kazdy ma 32. Po prostu ich uklad jest nieprawidlowy i prawie zawsze da sie to wyprostowac gdy sa jeszcze mlode. Pamietaj ze zdarzaja sie wyjatki na ktore nie ma rady ale takie zbiorowe "zeby ino gryzly" jest mylne . Tak myslac to nie robilybysmy manicure, depilacji, farbowania wlosow, makijazu - nie sobie wszystko bedzie naturalne - i wcale nie podpowiadam zabiegow dentystycznych jakie stosuja celebryci tylko proste a dostepne dla kazdego.
      Ale bede tolerancyjna - nie przeszkadza Wam wiec niech tak zostanie.
      Niezbyt chce ale czuje sie sprowokowana dodac dalszy wpis na ten temat chocby po to by zaprzeczyc wizji starszej osoby a bezzebnej bo z komentarzy wynika ze jakos jedno z drugim laczycie.

      Usuń
  3. A ja bym wolał żeby to William był królem bo Karolek nigdy nie wzbudzał mojej sympatii. Nie przepadam za ich rodziną bo dla mnie w dzisiejszych czasach monarchia to patologia i zacofanie. Ale jak Anglicy chcą utrzymywać z podatków to ich sprawa. Ja za to nie płacę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ogolna opinia o monarchii zgadzam sie ale czytajac szczegoly o Williamie (tak, zdarzylo mi sie przeczytac) dowiedzialam sie jaki zawziety, agresywny (zdolny do rekoczynow bo je stosowal), bezwzgledny, zarozumialy, zimny uczuciowo, nastawiony tylko na monarchie i swa pozycje w niej. Mnie tez sie Karol narazil i to dwa razy wiec tez nic dla mnie nie znaczy a jednak podobno mozna z nim bardziej sensownie argumentowac.

      Usuń
  4. Anonimowymaja 02, 2023

    Z jednej strony to w końcu oryginalny wygląd, a nie sztuczny.
    kiedyś oglądałam stare polskie filmy i zauważyłam, że każdy z aktorów miał swoje uzębienie, wyjątkowe i wyróżniające, np, przerwę między jedynkami. Teraz aktorzy mają sztucznie wybielone i poprawiane wszystko.
    Ceny wielu zabiegów u nas są dla gwiazd i celebrytów tylko.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orginalny wyglad - a jednak tyle swych naturalnych wygladow poprawiamy. Prostowanie zebow jest nieagresywnym zabiegiem poprawiajacym ich wade zeby pozostawiajac naturalnymi.
      U nas tez prostowanie kosztuje bo ubezpieczalnie nie pokrywaja kosztu tego zabiegu ale ludzie nagminnie stosuja, dbaja by dorostajace dziecko otrzymalo jesli tego wymaga, kazdy regularnie chodzi na profesjonalne czyszczenie i kontrole stanu zebow - wiec systematyczna opieka nad nimi oplaca sie jako ze nawet starsi maja dobre i zdrowe uzebienie - i nie tylko celebryci, my zwykli smiertelnicy tez.
      Rozumiem ze w Polsce moze nie kazdego stac ale czy nie moglby odmowic sobie kosztownej komunii czy wesela czy dwurocznej podrozy na wczasy a fundnac sobie zabieg u orthodonty?

      Usuń
  5. E tam... Darowanemu królowi nie zagląda się w zęby.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo to zagladnelam - i przerazilo mnie !

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowymaja 03, 2023

    Stan uzębienia osób starszych tutaj jest okropny.Nie było wielu dentystów jeszcze w latach 70 i 80.Prostowanie zębów u dzieci nie było znane.Na starość to chyba juz się nie da prostowac.Teraz dentysta tez jest problemem i to bardzo drogim.Przyzwyczailas się oglądać ludzi z filmowymi ząbkami niekoniecznie własnymi,bialutkimi i rowniutkimi.W Europie tylko bogaci i celebryci teraz pokazują takie bo modne.Byłam mocno zdziwiona problemem z dentystami bo w Polsce nigdy to nie był problem ,nawet w PRL byli w szkołach.Tylko było brak nowoczesnych przyrządów .Mam okropne wspomnienia,z zębami dlatego podziwiam ze Karol ma swoje własne w tym wieku.Marta uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze Marto koszt wyprostowania zebow chyba nie bylby problamem dla Karola jakim jest dla innych. U nas tez jest to droga procedura ale ludzie rozumieja iz konieczna i masa dzieci przechodzi przez niego, pozniej bedac wdziecznymi iz rodzice nie zaniedbali. Wcale nie musi sie stosowac zabiegow na skale celebrytow - wystarcza zwykle prostowanie i pozniej regularne czyszczenie i kontrolne polroczne wizyty.
      Marto - nie moge zrozumiec mentalnosci Europekczykow/Polakow : stac ich na wiele, zyja na dobrej stopie a zaluja na dentyste. Stosuja makijaze, woskowania, stylizuja fryzury, korzystaja ze spa, jezdza na kosztowne wczasy, posiadaja mase sprzetu elektronicznego - a zebom zaluja. Przy tym mysla ze wiek usprawiedliwia stan uzebienia. Wiem ze nie musi tak byc bo przeciez widze dookola ze mozna miec zadbane, sama mam wszystkie swoje zeby i nawet dobrze wygladajace - wiec Karola wcale nie podziwiam myslac ze nie ma za co.
      Masz racje - w PRL zupelnie dobrze wygladala opieka stomatologiczna tylko ludzie sie do niej nie bardzo garneli i nie wbijali dzieciom w glowy ze to zdrowie i uroda.

      Usuń
  8. Moze i w Polsce mamy inną mentalność ale co z tego, ze w Stanach wszyscy dbają o zdrowe zęby jezeli co drugi człowiek ma otyłość. U mnie na plazy codziennie widzę ludzi w bikini ale większość jest jednak w miarę szczupła. Więc nie jest tak zlew tej Polsce z dbaniem o figurę i zdrowie. Co komu po lśniących zębach gdy waży 150 kilo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu masz racje - nie braskuje nam grubasow i to mi sie tez nie podoba tym bardziej ze czesto nie jest wynikiem choroby tylko lakomstwa i braku ruchu. Do listy dodam tatuaze - nie masz pojecia jaka masa ludzi jest wytatuowana od stop do glow, lacznie z kobietami. Plus masowo nosza kolucha wszedzie gdzie sie da.
      Jednak akurat tego Karol nie robi wiec przyczepilam sie jego zebow bo sa straszne a wcale nie musialy by byc.
      Jak widzisz nie potrafiam sie pogodzic z europejska zasada ze sa do gryzienia a nie parady i zdrowia. Stosujac takie kryteria grubi zyja wedlug swego : kochanego cialka nigdy nie za duzo.
      Ja bylam i jestem szczesciara majac za mlodu wspaniale uzebienie, teraz tylko bardzo dobre i cale wlasne - wiec jestem wyczulona na nie : gdy za panny chcial sie ze mna umowic chlopak o zlych zebach byl z miejsca odrzucany bo jak sie z takim pocalowac, z jego bakteriami?
      Nie bardzo chce ale chyba napisze o tym bo mnie bardzo gnebi podejscie "byleby gryzly".

      Usuń
  9. Ale żeby nie było że inni się obzerają. Sam jeszcze dwa lata temu miałem nadwagę ale schudłem już 25 kilo i jeszcze kilka chce stracić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym i bardzo pochwalam, tak trzymaj.
      Mnie sie przytylo gdy przestalam palic i widzac to zaraz wrocilam do papierosow bo kuracja antynikotynowa tak mi przestawila metabolizm ze inaczej nie dalo sie zahamowac tycia. Mam teraz 48 kg wiec tym bardziej mnie raza w oczy grubasy.

      Usuń
  10. Tam zdaje się opieka dentystyczna jest na tak niskim poziomie, że po prostu nie ma zwyczaju chodzenia do dentysty. A skoro wszyscy mają krzywe zęby - to nikt się nie wyróżnia.
    A może odwrotnie - może tam właśnie modna jest indywidualność i unikatowość zgryzu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy nie dziwne ze ludzie dbajac o urode zaniedbuja uzebienie ktore przeciez ma rowniez wplyw na zdrowie i wygode gryzienia?
      Jednego razu wyczytalam na liscie tego co rodzina krolewska robi albo nie bo nie po krolewsku ze nie uznaja brania prysznica jako ze ta metoda kapieli bedac szybka jest "kapiela ubogich" w ten sposob zmywajacych slady pracy fizycznej. Oni korzystaja tylko z kapieli w wannie. Czyli ja chyba, nie wiedzac o tym, mam niebieska krew tez bo tez uznaje tylko wanne prysznic biorac jedynie gdy zmuszaja mnie okolicznosci, gdy potrzebuje szybkiego odswiezenia sie.
      Podoba mi sie Twoja teoria ze wsrod krzywozebnych Karol sie nie wyroznia.

      Usuń
  11. Anonimowymaja 04, 2023

    Przykro mi, ale to jest fotomontaż i zdjęcie nie przedstawia zębów króla Karola. Niestety.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skad to wiesz?
      I tak, jesli nie jego, to opinii nie zmieniam - osoba posiadajaca je powinna byla cos z nimi zrobic - od tego sa dentysci i orthodontysci, nie ma usprawiedliwienia na taki stan zebow.

      Usuń
    2. To nie jest fotomontaz, niestety. Na kazdym zdjeciu, na ktorym Karol sie szerzej usmiecha, widac dokladnie to samo, no chyba, ze ktos zadal sobie trudu i sfotoszopowal wszystkie jego zdjecia.
      I tez uwazam, ze noblese oblige i jego matka powinna zadbac w pore o aparat ortodontyczny, no chyba ze ta Wielka Brytania taka zacofana, ze w czasie mlodosci przyszlego krola nie wykonywala zabiegow ortodontycznych. Usmiech nie musi byc snieznobialy, w koncu Karol to nie gwiazdor z Hollywoodu, ale o jego proste zeby mogli sie bardziej postarac. No chyba, ze im nie wolno :)))

      Usuń
    3. Ja tez nie mysle ze to fotomontaz ale ewentualnosc biore pod uwage.
      Jesli czytalas komentarze to moze zauwazylas obronna pozycje piszacych z czego wynika iz Polacy po prostu nie widza potrzeby prostowania zebow, ze wedlug nich one sluza tylko do gryzienia a z wiekiem maja prawo byc byle jakie a nawet moze ich nie byc. Nie rozumiem tego tym bardziej ze czesto pisza jak to starsze panie i panowie nie musza sie ubierac tradycyjnie, niemodnie, nadawac sobie babcinego wygladu. Po pierwsze ladne zeby moga tez odmladzac i upiekszac a po drugie, wazniejsze, zdrowe, zadbane sluza do konca zycia - ja mam 75 lat i mam wszystkie swoje, rowne i zdrowe bo pielegnuje - prostowac nie musialam.
      Tlumacza tez kosztem a tymczasem nie zaluja na komunie, bierzmowania i trzy urlopy rocznie w atrakcyjnych miejscowosciach. U nas tez nie jest za darmo, niektorzy biora na ten cel pozyczki ale wiedza ze to dobry i wazny wydatek. Ja sama majac wybor wakacje, nowy samochod a sprostowanie zebow dziecka wybralabym prostowanie. Poza tym systematyczne wizyty u dentysty sa bardzo wazne i pomagaja w utrzymaniu ich zdrowia i trwalosci.
      Nie moja rola by pouczac, uswiadamiac - swoim wpisem chcialam jedynie wyrazic swe zdziwienie i obrzydzenie zebami Karola.
      Moze masz racje mowiac ze protokol im nie pozwala zmieniac tego co dala im Bozia razem z blekitna krwia, pozycja i namaszczeniem :) Wiem ze panie maja okreslony sposob stosowania makijazu i zakaz operacji plastycznych, moze tyczy to zebow tez?

      Usuń
    4. A to fakt, na huczne imprezy, chrzciny, komunie, wesela czy stypy jakos ludzi stac, a na poprawe stanu uzebienia szkoda wydac - polska mentalnosc. Nie wiem, czy widzialas zeby, a wlasciwie te resztki zebow Kaczynskiego, Ziobry, a sa to ludzie, ktorych na pewno byloby stac na doskonale protezy czy implanty, ale jest im wszystko jedno. Karol przy nich to chodzaca reklama uslug stomatologii estetycznej.

      Usuń
  12. Anonimowymaja 05, 2023

    To jest fotomontaż. Potwierdza to dentysta ortodonta, który obejrzał kilka zdjęć króla z uśmiechem. Żuchwa króla wygląda zupełnie inaczej. Proszę zobaczyć:
    https://www.dailymail.co.uk/debate/article-1339707/amp/Prince-Charles-dangerous-king-This-eccentric-royal-imperil-monarchy.html

    To jest król (tuż tuż), więc nic dziwnego, że plotkarze szukają materiału. Jak nie uszy, to zęby. A ja twierdzę, że to zwykła zazdrość.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat nic sie nie otwiera.

      Usuń
    2. https://v.wpimg.pl/MjAyMzA1YgsgGztJbkpvHmNDbxMoE2FINFt3WG4Hf145VisTLVQ_DzEWYx0zRD0LNgljCi0eLBooVjtLblUkGTEVLANuVCAIJB1iSyMGfQh3QHVXcgN9XWxNekwnHCxecExgS3IBL194Sy5DIgR6SDw

      Usuń
    3. https://i.wpimg.pl/1920x1080/filerepo.grupawp.pl/api/v1/display/embed/234002f3-7910-4543-9b69-24f8f5954f0f

      Same fotoszopy w tych internetach.

      Usuń
    4. Anonimowa Anna - komputer nie pozwala mi sie wpisac pod Toba wiec pisze gdzie moge - do przekonania potrzebowalabym czegos wiecej niz opinia ortodonty po ogladnieciu zdjecia, nie jest mi to wiarygodne, ale dopuszczam taka mozliwosc.
      Karol jest taki nieurodny ze jedynie lysy moze mu pozazdroscic wlosow i to wszystko bo kazda inna czesc twarzy ma paskudna.
      Narzucilo mi sie w zwiazku z tym co piszesz - czyli krytykowano wlosy Trumpa z zazdrosci?

      Usuń
    5. Pantero - mnie sie tez nic nie otwiera, nawet odpowiedzi mi wlaza tam gdzie nie potrzeba - ale dziekuje za udzial, za komentarze - jutro zobaczymy szeroki usmiech Karola i dostaniemy rozwiazanie zagadki - prawda czy falsz? Ja, ze wzgledu na roznice czasu musze koronacje nagrywac a ogladne nie wiem kiedy.

      Usuń
  13. Anonimowymaja 05, 2023

    Serpentyno: nie ma „orthodontystów”, ale są ortodonci. I około 60 lat temu ortodoncja nie była w Europie tak popularna jak w USA (kult białych zębów, Hollywood itd). Już syn króla Karola nosił aparat ortodontyczny. Rozejrzyj się po 70 letnich arystokratach Europy. Też nie mieli korekcji ortodontycznych. Takie czasy. W USA 60 lat temu też nie było to takie częste. Pozdrawiam.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna -
      Z pewnoscia tak bylo, napewno ten zabieg jest wymyslem drugiej polowy xx wieku, z tym latwo sie zgadzam, ale wiem ze rowniez osoby w dojrzalym wieku prostuja sobie czyli widocznie mozna gdy sie jest nawet 40sto latkiem.
      To jedno - ale dlaczego nie spojrzec i ocenic jako krzywe i brzydkie skoro takie sa?
      Dziekuje za wyprostowanie mojej polszczyzny, przyda mi sie wiedziec na przyszlosc i nie pisac znieksztalconych slow.

      Usuń
  14. Anonimowymaja 05, 2023

    Król i królowa Norwegii. Daleko im do hollywodzkich uśmiechów:
    https://www.alamy.com/oslo-norway-20180829-the-royal-couple-at-the-royal-palace-king-harald-v-and-queen-sonja-are-celebrating-their-golden-wedding-anniversary-photo-heiko-junge-ntb-scanpix-image488193776.html?imageid=CCA923E2-48E6-45F8-AB00-5D6A298DDC10&p=1974179&pn=1&searchId=826035d371f5285e2ad287a3696f64f8&searchtype=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci ze ogolnie tak sie okresla te zeby i usmiechy - hollywoodzkie - ale robi sie to nieprawda - u nas kazdy (no, prawie kazdy) ma taki usmiech, nie jest to przywilejem wylacznie celebrytow.
      Nie otwieraja mi sie linki ale i tak wyczytalam z niego ze chodzi o zlota rocznice slubu czyli prezentuje niemlodych ludzi - wiec pewnie wyrosli w czasach o ktorych pisalas gdy to prostowanie nie istnialo a pozniej juz tak zostalo.......
      Ja urodzilam sie w roku 1948, mam 75 lat - i wyglada ze wygralam duza loterie bo moje zeby byly piekne i rowne, snieznobiale, teraz widac po nich te lata ale i tak dzieki nieustannej opieki dentystycznej, temu ze szczotkuje 3 razy dziennie, flossuje na noc, mam wszystkie swoje i w dobrym stanie. Oplaca sie o nie dbac nawet gdyby nie dalo hollywoodzkiego rezultatu. Moze dlatego zeby a la Karol wydaja mi sie wynikiem zaniedbania?

      Usuń
  15. Anonimowymaja 05, 2023

    Być może zęby Karola nie były na tak złym poziomie aby wymagać interwencji, kto wie? A może istniały przeciwwskazania o których nie wiemy? Są czasem przeciwwskazania do aparatów: budowa indywidualnego języka na przykład. Mnie lekarz kiedyś wysłał do ortodonty na konsultację, aby sprawdzić czy mogłabym skorzystać z aparatu (jako człowiek dorosły). Ortodonta odradził cytując jakiś tam aspekt mojej anatomii i z nią związanej fizjologii… czyli finansowo sam stracił. Czyli nie każdemu prostowanie jest dane. Ja mam zęby bardzo w porządku, w jednym pękł mi korzeń (nie wiadomo dlaczego) i tego nie da się naprawić. Musiałam go usunąć (na pęknięty korzeń nie ma rady) i wstawić implant. I mam 31 zębów własnych plus 1 implant. I 50 lat. 😀
    Karola nie czepiam się. Jeśli za czasów jego dzieciństwa ortodoncja nie była dzieciom dostępna (no nie była w UK), to może głupio byłoby jakby monarsze dziecko od tego odstawało…
    Instytucja monarchy jest mi na szczęście obca. Na przegląd chodzę 2 x w roku, jak większość ludzi tutaj. Mój pies nawet chodzi do dentysty…
    Pozdrawiam,
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie znamy historii zebow Karola ale to nie zmienia faktu ze na dzisiaj wygladaja strasznie. Moze obecnie nie da sie naprawic, niemniej bardzo kola w oczy i powoduja lekki szok.

      Usuń
  16. Anonimowymaja 05, 2023

    Na pewno jutro będzie widać uśmiech już króla Karola. Ja przyznam się, że miałam przyjemność poznać go osobiście, ponieważ był patronem mojej szkoły. Tak, był wtedy księciem, czyli teraz mogę mówić, że miałam lunch z królem Karolem (mimo, że wtedy był księciem). Chodziłam do szkoły stworzonej nieco na wzór ruchu Outward Bound z bardzo wymagającym programem akademickim oraz pracą po szkole w wolontariatach. Te szkoły zaczęły się w UK, teraz jest ich 10 na całym świecie w tym 1 w Kanadzie, 1 w USA.
    W czasie tego spotkania/lunchu Karol miał może ze 30 lat, może 28. Jego zęby zupełnie nie zwracały uwagi. Załączyłabym zdjęcie z tego wydarzenia, ale nie wiem jak to tutaj zrobić. Jestem tuż obok niego. Jutro Panie same zobaczą jego uśmiech.
    Pozdrawiam. Anna


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przezylas spotkanie typu "raz w zyciu", takie ktorego sie nie zapomina. Dobrze ze masz na pamiatke zdjecie - ja tez nie wiem czy daloby sie dolaczyc do komentarza i mysle ze nie.
      Mialam takie spotkanie a nawet dwa - mieszkajac w Polsce bylam na przyjeciu z udzialem prez. Walesy a pozniej tu w USA bardziej osobiste z udzialem prez. Clintona. Byl wowczas co prawda tylko gubernatorem naszego stanu ale mam. Oba dosc obojetnie po mnie splynely ale zdjecia trzymam do dzisiaj.

      Usuń
  17. Anonimowymaja 05, 2023

    Co do prezydenta Trumpa, to nie wiem dokładnie o co była taka wściekłość na niego. Był pierwszym prezydentem od dawna który nie wplątał USA w żadne wojny (to ważne), jego polityka bardzo dobrze działała na naszą ekonomię. Skąd tyle wściekłości? Bo ma piękną żonę i bierze odpowiedzialność za swoje wszystkie dzieci? Bo ma własne włosy? Nir w moim stylu, ale ma. Ja do niego nic złego nie mam. Politycy Europy go niemawidzili. Czy dlatego, że jako najpotężniejszy człowiek świata ma taką piękną i elegancką żonę? Nie wiem. Może Pani wie?
    Pozdrawiam. Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och jak mnie ucieszyl taki wpis, malo kto pozytywnie wyraza sie o bylym prezydencie Trumpie, natomiast odwaznie atakuja, taka poprawnosc polityczna demokratow i w innych czesciach swiata partii lewicowych. Cieszy mnie Twoja wypowiedz, bo tak wlasnie bylo ze prezydenta Trumpa, byl b.dobrym prezydentem.

      Usuń
    2. Anno - do tej nienawisci i nagonki na Trumpa bylo wiele powodow : pierwszy to szok iz wogole objal prezydenture bo przeciez wedlug demokratow Clintonowa byla pewnym prezydentem, innym bylo to iz ignorowal wszelkie utarte zwyczaje myslac i robiac po swojemu i wiele odwrotnie niz sobie zyczyli demokraci. Duza role w tej nagonce odegrala senator Pelosi, bardzo zacieta i msciwa kobieta. Demokraci nie mogli zniesc faktu iz ktos nowy i niezalezny jest prezydentem, ze otwarcie ujawnia ich przekrety, ze pragnie umocnic ekonomie a takze wzmocnic poludniowa granice, wszystko co dodalo by jemu i republikanom popularnosci odsuwajac demokratow na bok. To tylko kropla w morzu zarzutow jakie mu wymyslano by przedstawic w zlym swietle. Mysle ze gdyby trwal na stanowisku prezydenta to moze dzisiaj nie byloby inflacjii.

      Usuń
    3. Tereso - mnie tez ucieszyl ten wpis, pozytywny na temat Trumpa - kazda osoba potrafiajaca dostrzec jego zaslugi i dobre plany dla kraju bardzo mnie cieszy.

      Usuń
  18. Mysle, ze Karol nie ma zebow gwiazdy filmowej, bo za czasow jego mlodosci widocznie opieka dentystyczna jaka dostawal byla taka, jaka dostawal kazdy Brytyjczyk. Pomimo bycia kims wyjatkowym w spoleczenstwie, rodzina krolewska zyla tak, jak i to spoleczenstwo, bez wyjatkowego blichtru. Pomimo, ze zewnetrzna dekoracja pozwalala ludziom wierzyc, ze oni na kasie siedza i nia oddychaja. Zyja z tego, co podatnicy dadza i na ile pozwola. Utrzymanie rezydencji krolewskich ( rodzina tam mieszka, ale to ludzie utrzymuja swoja historie) to niemaly wydatek. Kiedys bylo glosno w mediach jak Harry( student) prosil krolowa babcie o podniesienie kieszonkowego. Bylo krotko i na temat- nie otrzymal. Ma zyc jak przecietny mlody Brytyjczyk.
    Karola otoczono widocznie standardowa opieke dentystyczna, taka, jaka za jego czasow dostawali nastolatkowie i ... nie jest to obecnie szalowe uzebienie. NIESTETY.
    Kiedys u dentysty dopytywalam sie ile kosztowalby wkrecany zab- usiadlam z wrazenia. Tylko ludzi przy sporej kasie stac na cos takiego. A co tu gadac o wymianie wszystkich zebow. Prostujaca zeby proteza dla mojej Marie to byl koszt 4000 Euro.
    Moze Wy macie po prostu te uslugi tansze?
    Przeczytalam tez, ze zeby Karola to moze byc fuck . Z drugiej strony kraza w necie teorie, ze on z gadziej, jaszczurzej rodziny- (rasy) rzadzacej swiatem- wiec mozliwe, ze jakis zadny kasy Fotograf podrasowal mu uzebienie na fotcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytalam zupelnie co innego jesli chodzi o finanse krolewskiej rodziny - artykul wyliczal ile i jakie kazdy czlonek ma posiadlosci, w jakim biznesie macza palce, z czego czerpie dochody bo to co doklada panstwo jest tylko mala czescia. Oczywiscie nie pamietam szczegolow ale ogolnie kazdy z nich jest bogaty - a jesli staraja sie zyc "skromnie" to wybor, moze pod publiczke, a nie koniecznosc. Ale skromnie , wedlug mnie, nie zyja, nie widze tego.
      Aniu - u nas tez prostowanie zebow nie jest tanie, nie jest pokrywane przez ubezpieczenie. Dla kazdego rodzica jest wielkim kosztem a jednak kazde potrzebujace dziecko dostaje. Jedni maja oszczednosci, inni biora pozyczke, jeszcze inni splacaja na raty. Dziala to podobnie jak zakup samochodu czy lodzi...... Moje wnuki absolutnie nie chcieli miec odrutowanych zebow wybierajac niewidoczne braces a te sa drozsze od typowych - 7 tys $ od lebka. Te tansze kosztuja mniej ale nie podaje ceny bo nie znam.
      Wydaje mi sie ze my, amerykanie, po prostu inaczej traktujemy ten problem robiac go rownie waznym i potrzebnym jak ogolny stan zdrowia czy edukacje dziecka. Znam osoby ktore bedac nastolatkiem nie otrzymaly prostowania i zrobily sobie to pozniej , bedac doroslymi i zarabiajacymi osobami. Nie znam granicy wieku do ktorej mozna to robic ale oznacza ze moze nawet dorosly. U nas ludzie bardzo dbaja o uzebienie i nie zaluja na to pieniedzy bo ubezpieczenia pokrywaja jedynie prewencje, za wszystko inne placi sie z wlasnej kieszeni a przynajmniej wieksza czesc. Implants sa szalenie kosztowne ale nie znam cennika - i napewno zalezy od ilosci zebow.

      Usuń
  19. Anonimowymaja 06, 2023

    U nas usługi implantów nie są tanie i tylko część ich (nieduża) pokrywana jest prywatnym ubezpieczeniem. Mój implant kosztował ok. $6000 ze wszystkim - ze zdjęciami, wizytą. Cała usługa. Ubezpieczenie pokryło ok. $1000. Następnie trzeba było zrobić koronkę- standardowo to $1200 z czego 50% pokryje ubezpieczenie. To nie są tanie usługi. Zgadzam się z panią Anią, że Karolowi zęby fotoshopują na gorsze niż ma. Nie są piękne ani ładne, ale rzeczywiście wynikło to z czasów w jakich się wychowywał. Kiedy go widziałam osobiście z bliska tyle lat temu, żadno z nas nie zauważyło problemów uzębienia, trochę śmialiśmy się z jego odstających uszu. Dzisiaj robi się operacje na takie uszy. A co do komentarza pani Teresy, to całe lewactwo jak głodne wilki na tego Trumpa się rzuciły. On chciał pokazać korupcję lewicy i te ich hipokryzje. No, wle wiadomo - to jest rozgrywka na śmierć i życie. Wybory musieli sfałszować!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza sie Trump chcial zrobic porzadek z korupcja lewicy(demokratow) , pamietam ze powiedzial odwaznie ze zrobi z tym porzadek, on nie byl jeden z nich, bali sie jego. A teraz co robia, caly czas jest nagonka na Trumpa, cos wynajduja, cos tworza, za wszelka cene chca go odsunac od polityki, tak sie boja ze ich rozliczy za wszystko.

      Usuń
    2. Anonimowymaja 06, 2023

      I dlatego teraz znaleźli jakiegoś starego babsztyla który twierdzi, że 50 parę lat temu ją zgwałcił. I teraz jej się przypomniało, bo jest akurat przed wyborami? Bzdury. Trump nie obnosił się ze swoją wiarą na prawo i lewo, ale nie chciał by aborcja była dostępna na żądanie nawet na dzień przed porodem naturalnym. A lewica do tego doprowadziła. Żaden prawdziwy chrześcijanin nie uzna, że aborcja w trzecim trymestrze na żądanie to coś co musi być w naszym prawie zagwarantowane. Kupa głupich, niemoralnych lewaków…

      Usuń
    3. Tutaj tez implants sa szalenie kosztowne i ubezpieczalnie nie pokrywaja kosztu, moze za wyjatkiem gdy potrzeba wynika z wypadku czy rzutuje na zdrowie - jesli czysta kosmetyka to nie.
      Ach z tym Trumpem - do dzisiaj mi sie krew gotuje gdy pomysle jak go potraktowano i o ile byloby lepiej dla kraju gdyby byl prezydentem.
      Zawsze bylam nieufna w stosunku do kobiet po latach "przypominajacych" sobie o gwaltach, o podmacywaniu. Gdy bylam panna czyli mloda i piekna tez mi sie zdarzyly takie sytuacje - podmacywanie, nie gwalt - lacznie ze strony ksiedza i profesora w ogolniaku i poradzilam sobie z tym od zaraz, protestujac, grozac ujawnieniem, profesora ujawniajac dzieki czemu stracil prace - i nie zabralo mi to wielu lat. Wiec wiem ze sie da jesli sie chce - i to wlasnie daje mi podstawe do sceptyzmu slyszac te kobiety.

      Usuń
  20. Anonimowymaja 06, 2023

    To pisałam ja, Anna.

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowymaja 06, 2023

    Oczywiście, że te wszystkie podstawione kobitki to płatni „świadkowie”. Z sędzią Kavanaugh było tak samo. Senator Pelosi to straszna baba, nowojorski senator Chuck Schumer to też aparat. A Europejczycy zwyczajnie zazdroszczą Ameryce wolności, lepszych zarobków, wyższego poziomu życia. W USA to normalne, że ma się swój dom. W Niemczech proporcja właścicieli jest znacznie niższa. Jest już król Karol III.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Niemczech kazdy - prawie kazdy, bo sa ludzie lubiacy zycie w wiekszych miastach- chce posiadac wlasny domek. Po trzydziestce to dobry czas, aby wklinowac sie w kredyty i osiasc. Najlepiej w jakiejs spokojnej dzielnicy, tam gdzie bez obaw mozna wychowywac dzieci. O dziwo wielu autochtonow uwaza, ze takim miejscem jest wlasnie wies. Kredyty, szczegolnie te na dom, sa dosc przyjscielsko dla ludzi oprocentowane, bo to w sumie jedna z podstawowych potrzeb czlowieka, wiec trzeba temu czlowiekowi ulatwic. Budowa nowego domu, zakup ziemi to niesamowity obecnie wydatek, ale kupno starego i remont ujda. W prywatne mieszkania Niemcy nie inwestuja, rzadko kupuja. Wynajmuja, jezeli mieszkaja w duzych miastach. Dla nich to zadna inwestycja. To jak kurnik z grzedami, w który nie warto mieszac sie z kredytami.

      Usuń
    2. Anonimowa Anna - zaczal sie 40ty rok mego pobytu tutaj wiec moge smialo dwoma wyrazami ocenic USA - lepiej i szybciej. Wygodniej tez.
      A wygoda i dobrobyt psuje czlowieka - nie moglabym nigdzie indziej zamieszkac, znalesc sie w innych warunkach.
      Nigdy nie liczylismy ze osiagniemy to co mamy, myslelismy iz dopiero dzieci beda dobrze ustawione, a tymczasem ulozylo sie bardzo dobrze - nigdy bysmy w Polsce nie zyli tak dostatnio i wygodnie. Oczywiscie zawod meza byl w tym duzym czynnikiem - jednak kazda polska rodzina w mym miescie ma podobnie , dostatnio - czyli pracujac, zyjac rozsadnie, da sie zrobic.
      Masa ludzi mieszka a to w apartamentach, a to wynajmujac ale owszem, wiekszosc chce miec dom i nie jest to trudne - mlode malzenstwa zaczynaja od domu "startowego" czyli jeszcze nie obszernego ale juz swojego. Kredyt jest latwo dostac a zachowujac zasade ze rata miesieczna nie moze byc wieksza niz 1/3 zarobkow splacanie nie jest uciazliwe.
      Ze wzgladu na roznice czasu koronacje nagralam zamiast ogladac na biezaco - i jeszcze nie mialam czasu siasc i popatrzec.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Ania - u nas podobnie, wiekszosc ludzi preferuje wlasny dom i ogrod, spokojne peryferie zamiast miasto. Jest latwym dostac kredyt na zakup jesli sie ma odpowiedni dochod i dobra historie kredytowa. Zasada jest by miesieczna rata wynosila 1/3 wspolnego miesiecznego zarobku - wtedy jest przynajmniej teoretyczna gwarancja ze i dom i reszta kosztu utrzymania ma pokrycie. Czyli mlodzi zenia sie i zaraz kupuja dom. Albo mieszkaja w wynajetym apartamencie przez krotki czas dopoki nie uskladaja wymaganego do kupna 20 % kosztu calego domu - ale to nie trwa dlugo .
    Zasylam pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie wynajmowanie mieszkania to najgorsza rzecz. Tylko swoje własne ma sens. I dlatego zawsze mieszkałem na swoim. Nie mam zamiaru płacić innym za wynajem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam sie - ale gdy chodzi o stale, takie raz na zawsze miejsce - wtedy placi sie za swoje a takze solidnie dba . Sa jednak ludzie w przejsciowej sytuacji, studenci - dla tych wynajem jest najlepszym rozwiazaniem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowymaja 07, 2023

    A teraz ja się odezwę o emigrantach. Ty I ja jestesmy emigrantami. My przyjechalismy z Meksyku….legalnie na wizę turystyczna. Potem na podstawie pracy mąż uzyskał stały pobyt dla siebie i dla mnie. Ja tez zaczęłam pracować i zarabiałam znacznie więcej niż mąż artysta - skrzypek w CSO , pracując w laboratorium . Takiej szansy w Polsce nigdy bym nie dostała i doceniam USA.
    Ale do czego zmierzam . Ci niechceni Meksykanie wykonują prace , których nikt nie hce . Budują domy , naprawiają dachy , pracują w rzeźni ( wiem, bo dostarczali krew do laboratorium) . I nigdy nie widziałam ic żebrzących ani Azjatów. Zreszta tez.
    Wiec może nie trzeba aż im bronić do lepszego świata, Tobie i mnie się udało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uogolniajac masz racje - ja tez widze jak meksykanie haruja, tez nieraz korzystam z ich uslug, tez widze ze wsrod zebrzacych nie ma ich, podobnie jak azjatow, ale zarazem kieruje sie prawem i rozsadkiem. Jednak nie podoba mi sie nielegalne wkraczanie a sama pewnie wiesz jakich rozmiarow osiagnelo - miliony! Przy tym gdy czytam o zmaganiach mieszkancow Texasu tym spowodowanych to dobrze ich rozumiem i gdyby mnie spotkalo tez bym byla niezadowolona i glosno protestujaca. Istnieja legalne sposoby na emigracje i tego powinnismy sie trzymac.
      Jestem emigrantem, moze bardziej scisle azylantem, przybywajacym do USA legalnie i tylko taka legalna forme uznaje za wlasciwa - do glowy by mi nie przyszlo wkraczac lamiac prawo. Zrozum to wlasciwie - nie mam nic przeciwko meksykanom jako rasie tylko nielegalnosci nad ktora administracja juz dawno stracila kontrole.

      Usuń
  26. Anonimowymaja 07, 2023

    To ja z Colorado i zapomniałam się podpisać

    OdpowiedzUsuń
  27. Do Polski też od dawna pchają się bezczelnie różni z Białorusi i też niestety są lewackie świry które chcą tu wpuszczać byle kogo. Oczywiście do swojego domu by ich nie wzięli obłudnicy. Wiele złego mogę powiedzieć o obecnym rządzie ale akurat szczelna ochrona granicy bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mnie tez sie podoba decyzja polskiego rzadu - przeciez znam konsekwencje niekontrolowanej imigracji bo je widze na wlasne oczy.
    Inni, przeciwni, nie maja wyobrazenia do czego brak kontroli moze doprowadzic.
    Nikt nie zna dokladnej liczby naszych nielegalnych no bo jak ich mozna policzyc ale szacuje sie na ok 40 milionow - cala ludnosc Polski! Czy to normalne?, nie mowiac legalne?
    Masz druga racje tez - w tych milionach przybywajacych jest niejeden przestepca - i dlatego tym bardziej nalezy wpuszczac tych ktorych sie przeswietli.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowymaja 09, 2023

    Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowymaja 19, 2023

    Tu Anna: ja też myślę, że to dobrze, że polski rząd dba o interesy kraju i że niekoniecznie chce wpuszczać osoby niepewne lub podejrzane. Takich jest mnóstwo. Przyloty z bliskiego wschodu na Białoruś i stamtąd przez płoty do Polski…a potem do Niemiec. No, ale ja i tak spotykam się prawie wyłącznie z krytyką owego rządu. Myślę, że sporo Polaków ten obecny rząd popiera. Pozdrawiam. Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciwnicy rządu to banda obłudników. Z jednej strony nie popierają a z drugiej od tego rządu chętnie biorą 500 plus i 13 emerytury.

      Usuń