17 sierpnia 2020

WCALE MI SIE TO NIE PODOBA

          Mojego syna, powracajacego do Bostonu po wizycie u mnie, na lotnisku powitala taka nowa symbolika toalet :

Co prawda nie dopytalam sie czy ta szczegolna toaleta jest dodatkowa oprocz tradycyjnych ale nawet jesli tak to mi sie wcale pomysl i caly trend nie podoba.

 Ja zycze sobie w toalecie prywatnosci, nawet we wlasnym domu mimo wspolnoty uzywania przestrzegamy zasad ze to miejsce jest prywatne, ze gdy w nim jestem to przez te pare minut moge robic w nim co chce i nikt mi tych momentow nie zakloci a w pierwszym rzedzie mam na mysli osobnika innej plci. W toaletach lotniskowych czesto-gesto kobiety poprawiaja swoj makijaz i fryzury i nawet to wole wykonywac w obecnosci innych pan a nie mieszanego towarzystwa.

Czyz nie jest to rownoczesnie umozliwianie wszelkim zboczencom drogi do zaspokajania swych chorych potrzeb? Nie odwazylabym sie wyslac dziecko do takiej toalety. 

 Coraz mniej obecny swiat i trendy podobaja mi sie, ta wciaz do przodu idaca liberalizacja dotyka stron zycia ktorych nie powinna - a tych co to wymyslili pytam : a gdzie moja prywatnosc, gdzie uszanowanie moich potrzeb i poczucia komfortu i bezpieczenstwa w pewnych miejscach? Absolutnie protestuje!!!

14 komentarzy:

  1. A to się pojawiło na drzwiach każdej toalety, czy na jednych? Bo w marketach często jest zaznaczone na drzwiach WC, a potem w korytarzu są drzwi osobne do damskiej i osobne do męskiej.
    Przyszło mi do głowy, że jest sporo nadgorliwców, co takie rzeczy wyprawiają, a potem całe odium winy spada na LGBTQ, że się panoszą, kiedy oni wcale o coś takiego nie walczą.
    Te napisy nie mają nic wspólnego z liberalizacją. To jest bezczelne narzucanie swojego widzimisię. Nie można nawet tego nazwać poprawnością. Komuś idiotyczny pomysł strzelił do głowy i tyle.

    Ja też sobie nie życzę wrzucania do jednego wora w tak intymnym temacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaznaczylam w tekscie ze tego nie wiem. Rozsadek mowi mi ze jest dodatkowa toaleta bo przeciez ludzie by sie oburzyli a najbardziej muzulmanie. W Polsce nie ma tylu przybyszow ze swiata co u nas, samych muzulmanow bedzie kilkanascie milionow i bardzo wielu mieszka w Bostonie. To jest ich doslownie druga Mecca. Zaczelo sie od prestizowych uczelni bo Boston i okolica posiada najlepsze a pozniej wielu sie tam osiedlilo sprowadzajac rodziny.
      To ma powiazania z LGBTQ, od tego sie zaczely te swietne pomysly wciaz sie rozmnazajac jako ze politycy i aktywisci maja z tego dobra odskocznie do popularnosci i kariery.

      Usuń
  2. No trochę to dziwne, nawet chłopcy w pewnym wieku chadzają już do męskich toalet...
    Świat się zmienia, nie wiemy co jeszcze nas czeka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swieta racja - na przestrzeni swego 72letniego zycia widze juz przedziwne wydarzenia i zmiany. Coraz czesciej mowie ze dobrze iz koniec blisko bo czesto pewne zmiany doslownie lamia mi serce.

      Usuń
  3. Przyznam, że nie wiem, co tak oburza. Jaką to mam mieć prywatnoś inną niż normalną przy umywalce, gdzie mam umyć ręce? Zresztą, równie dobrze napis może dotyczyć pojedynczej toalety, w której od razu jest lusterko i umywalka dla pojedynczej osoby. Brak kontekstu, niemniej nie podejrzewam, że za tym brakiem kryje się zamach na wolność i prywatność. Oznaczenie informuje, że w środku są wszelkie udogodnienia, i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toaleta to nie tylko umywalka! Glowny jej 'mebel" to tron na ktory siadasz z majtkami przy kostkach. W toalecie, zwlaszcza lotniskowej, kobiety sie przebieraja, czyszcza zeby, poprawiaja makijaz. Dla mnie sa to prywatne zajecia.
      Naprawde nie przeszkadzoloby Ci to robic w towarzystwie mezczyzn i z kolei miec moznosc obserwowania ich sikania do pisuaru? Nie wiem czy masz okno w domowej lazience ale jesli to chyba zaslaniasz na czas uzytku?
      Nie wiem jak jest w innych rodzinach ale u nas gdy lazienka w uzytku to drugi nie wchodzi, nawet moj maz.
      Dopoki ta "nowoczesna" toaleta jest dodatkowa to moze sie przyjmie ale gdyby byla dla wszystkich, bez mozliwosci wyboru innej, to spodziewam sie duzych protestow.
      Nie, nie tylko informuje o udogodnieniach bo po co skoro kazda ma takie same, tu wyraznie chodzi o ALL GENDER.

      Usuń
  4. Na pewno nikt nikogo nie zmusza do wrjscia do takiej toalety typu uniseks. Ja nie mam z tym problemu. Już parę razy zdarzyło mi się wejsv do męskiej toalety jak do damskiej byla olbrzymia kolejka. A specyficznie jest to pewnie przygotowane pod osoby transgender, zeby się też w miarę dobrze czuly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde korzystasz z meskich toalet?
      Hmmm - moze by mnie nie wyrzucono gdybym tak zrobila ale dano by mi takie spojrzenia ze odechcialoby mi sie raz na zawsze. Nie weszlabym obawiajac sie wlasc na chlopa przy pisuarze - i przy okazji zaklocic jego prywatnosc.
      Spotykam kolejki jedynie bedac na koncertach bo kazdy moze na ten biznes wykorzystac jedynie przerwe - ale czekam i juz.
      Ja widze duzy problem z Twoim stwierdzeniem ze stworzono dla transgender "by sie dobrze czuly" - bo widze to odwrotnie : raczej da im poczucie odrzucenia, odseperowania od normalnych. Do tej pory korzystali wedlug swej orientacji a teraz wyjdzie ze sa traktowani jako ktos "specjalny' - a to zaprzecza temu czego chca - rownosci.

      Usuń
    2. Zupełnie nie pomyslalam o tym tak, jak to opisujesz w ostatnim akapicie. To potwierdza tezę, że im więcej ze sobą ludzie rozmawiają, tym mają szerszy ogląd sytuacji i w efekcie lepsze zrozumienie swiata.
      Zdarzyło mi się skorzystać, kilka razy. Nie pamiętam wszystkich sytuacji, ale ostatnia byla w zeszlym roku w schronisku Dom Śląski pod Śnieżką. Kolejka do damskiej zapowiadala sie na pół godziny stania, w męskiej nie było żywej duszy. Najpierws weszła pani z córką, potem ja, a po mnie jeszcze jedna kobietka. ;)

      Usuń
    3. Wielka racja - wymiana pogladow ukazuje przerozne strony zagadnien, daje spojrzenie na wlasnie takie inne oblicza problemow.
      We wczesniejszym komentarzu zapomnialam dodac ze mezczyzni tez pragna prywatnosci w toalecie - niezbyt czesto ale w bardzo ekskluzywnych miejscach ich pisuary maja polscianki, wysokie moze do ramion, co pozwala im miec przysloniete to co intymne. Wspominam o tym by pokazac ze ta potrzeba prywatnosci nie tyczy tylko kobiet, ze kazda plec i kazdy osobnik posiada ta ceche.

      Usuń
  5. To już logiczniej było w ZSRR [nie wiem jak teraz jest w Rosji]. Tam toalety były nieoznaczone i nie miały drzwi. Pełna głasnost` i demokratyzacja na wizji, fonii i odoracji... To miłe , że USA z opóźnieniem, ale jednak, przejęły dorobek przodującej kultury radzieckiej. Wiecznie Żywy Nieboszczyk Towarzysz Lenin byłby / jest zapewne dumny. Poza tym wszelkie innowacje kulturowe zawsze przychodziły ze Wschodu na degenerujący się Zachód [patrz- historia]...

    OdpowiedzUsuń
  6. Idac za taka idea powinnismy odrzucic np elektrycznosc, centralne ogrzewanie, biezaca wode - bo tak kiedys bylo w ZSRR (i w pierwszej Rosji).
    Nie, dziekuje.
    Zeby Ci pokazac ze potrafie to powiem ze zdarzylo mi sie isc "w krzaki", albo skorzystac z tej toalety na stojaka gdy zwiedzalam Azje Mniejsza - ale nie chce, wole te ktore mamy, czyste, higieniczne, wygodne a nawet super eleganckie.
    Janie - dawniej zylo sie bez komputerow czy telefonow komorkowych - czy zrezygnowalbys z nich dzisiaj? Na pewno nie, kazdy woli komfort, czystosc, prywate.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podstawowe pytanie: jeśli toaleta dla mężczyzn, to czy są w niej pisuary?
    Jeśli nie ma, to zawracanie głowy.
    Jeśli są, to po pierwsze panie mogą się czuć nieprzyjemnie a na pewno nie puściłbym to takiej toalety samego dziecka.
    To jest typowy widok podczas przerwy w sali koncertowej czy teatrze - ogromna kolejka do damskiej toalety i brak kolejki do męskiej. Wszystko dzięki pisuarom. I ktoś chce nam ten naturalny przywilej odebrać?!

    OdpowiedzUsuń
  8. Sadzac z obrazka (sylwetka mezczyzny) wyglada ze sa.
    Pomysl uwazam za chory, w dodatku, o czym wspomnialam w jednym z komentarzy, ten krok jakby podkreslal innosc innych tworzac im osobna toalete - bez niej mieli mozliwosc wtapiac sie w reszte, co pomagalo sie im czuc przynaleznym do jakiegos rodzaju ludzkiego. Czyli jak zwykle przedobrzono.
    Ja tez mysle ze kazde takie tylko stwarza dle niektorych chore mozliwosci, zla atmosfere dla ogolu i dzieci a tych nie wyslalabym do takiej toalety.
    Oczywiscie ze mezczyzni pragna w pewnych momentach prywatnosci - istnieja toalety w ktorych pisuary sa od siebie przegrodzone polsciankami. Dobrze to rozumiem bo ja tez nie chcialabym by sasiad mial moznosc ogladac moje gole cialo.

    OdpowiedzUsuń