24 września 2020

ZNOWU URATOWALAM WAM TYLKI !

     Chociaz nie jestem skora do dawania datkow pienieznych wszystkim ktorzy sie o nie prosza to istnieja miejsca ktorym dajemy bez oporow - maz daje weteranom a ja Wikipedii. Oczywiscie gdy wiele lat temu dalismy pierwszy raz to teraz nekaja nas regularnie - choc Wikipedia tylko raz w roku, odmiennie do weteranow od ktorych maz dostaje prosby doslownie co pare dni.  Wikipediowcy przypomnieli o sobie dwa dni temu wiec poslam im niewielka sume bo wydaje mi sie ze wspierajac ich pomagam w kontynuacji dobrej rzeczy. Korzystam z Wikipedii moze kilkanascie razy w roku jako ze tyle jest miejsc do znaleziena potrzebnych informacji iz ona jest takim na dalszym planie. Ufam ich informacjom choc prawda jest ze czesto sa niezaktualizowane.

 Korzystam z Google i cokolwiek on mi podrzuci ale chyba moim najbardziej ulubionym miejscem do zagladania jest strona Encyclopedia Britannica choc ta nie jest takim pierwszym miejscem do poszukiwan. Mnie bardzo wciaga bo ma naprawde duzo informacji, map, wykresow, fotografii i zawsze szperajac w niej szukajac jednego wedruje od linku do linku, jednego hasla do drugiego, czesto w koncu nie pamietajac po co wen weszlam w pierwszym rzedzie. Dawniej, przed Epoka Komputerowa, mialam ta encyklopedie w formie ksiazkowej a calosc zajmowala prawie trzy polki mej biblioteczki. Bylo to piekne wydanie w czerwonych, twardych okladkach ze zlotymi literami. Nalezalo odnawiac od czasu do czasu jako ze wciaz wychodzily nowe, uzupelnione edycje i mimo kosztu robilam to chcac byc na biezaco. Pozniej, gdy stalo sie tak ze wszystko mozna bylo znalesc w komputerze pozbylam sie oddajac do sklepu z uzywanymi rzeczami a kosztowalo mnie wielki bol serca. Tak czy siak zawiadamiam Was ze poslalam Wikipedii tego roczna dotacje co pomoze sie im utrzymac przy zyciu a Wam korzystac w razie potrzeby - czyli za kazdym zagladniecien do niej prosze sobie pomyslec ze sa i dzialaja w duzej czesci dzieki szczodrosci Serpentyny :)

Nie mam odpowiedniego zdjecia, zwiazanego tematycznie z trescia wiec wkladam dwie fotki mego miasta. Nie sa robione przeze mnie, ukradlam je Internetowi - nad tym jeziorem czesto spacerujemy. 



     
 

8 komentarzy:

  1. Brawo, Serpentyno, dziękujemy :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo Ty, dajesz dobry przykład!
    Ja w wolnej chwili lubię studiować słowniki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slowniki bo pewnie Twoje biblioteczne geny ciagna Cie do nich - bardzo ksztalcace. Przydaloby sie mnie bo coraz czesciej chwytam sie na niepewnosci gdy chodzi o polska gramatyke. Poniekad prawidlowo bo w polskim jezyku czytam jedynie blogi, nic innego.

      Usuń
  3. A gdybym poprosił o link do Encyclopedia Brytannica? Mam co prawda dwa wydania tradycyjne, ale... w internecie jednak łatwiej... Nie sądziłem też, że Wikpedia jest jak pijawka lub ksiądz Rydzyk [jeśli to jakaś różnica}.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pikus wobec ks Rydzyka ! A o pieniedze prosza wszyscy lacznie z bogatym Trumpem! Sam powiedz jak moze o nie prosic Serpentyne - emerytke sam majac miliardy? Doprawdy wstyd.
    Oto link i zwroc uwage ze podaje za darmo bom taka kolezenska :
    https://www.britannica.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wikipedia - oczywiście, kontaktują się ze mną w tej sprawie co rok, o tej samej porze. Ja też już dałem.
    Prawdę mówiąc, to wolałbym płacić za usługi z których korzystam - google, email, blogger, itp. a za to nie być bombardowany reklamami.
    Uwzględniając ogrom tych usług opłata nie powinna byc wielka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez nie lubie reklam, zwlaszcza w telefonie. Istnieje app blokujaca je ale jakos nie mam odwagi by ja zaladowc z obawy zeby sie nie wplatac w cos gorszego.
    Wikipedia na szczescie nie jest nachalna, tylko raz w roku proszac o wsparcie. A ile prosb dostajemy poczta to sie w glowie nie miesc! W dodatku sa to dosc pokazne przesylki, czesto okraszone kalendarzami, naklejkami adresowymi, dlugopisami i innym badziewiem co zastanawia mnie ze skoro tacy ubodzy iz musza zebrac, jak ich stac na tyle papieru, wysylki i tych towarzyszacych rzeczy.
    Ladnie robisz wspierajac Wikipedie.

    OdpowiedzUsuń