2 listopada 2020

OPIEPRZONO MNIE . . . .

    .......i uwazam ze bezpostawnie. Oburzylo mnie wiec mocno zaprotestowalam, czym sie opieprzajacy wogole nie przejeli.

 A bylo tak ze moim dzieciom poslalam wiadomosc ze zdjeciem tego co robilam lacznie z komentarzem : " Jak widac na zdjeciu nie jestesmy Muslimami". Oba dzieci oczywiscie przyjeli jako stwierdzenie faktu ale ochrzanili mnie ze przyszlo mi do glowy publikowac taki komentarz chocby nawet w prywatnej wiadomosci - ze skoro byl w jezyku angielskim moze byc wysledzony, zrozumiany, wylapany i narobic mi klopotow.

 A ja sie z kolei postawilam okoniem mowiac ze w moim odczuciu komentarz zawiere sama prawde, fakt i nie ma w nim niczego obrazajacego - doza dowcipu byla bardzo lagodna i bez obrazania kogos.

 Tak czy siak slonina sie stopila, mam zachecajaco pachnacy smalec ale teraz to juz nie wiem czy moge go wogole jesc by konsumpcja nikogo nie obrazic. 



 P. S. Dla czytajacych blog Anabell - wysiadl jej komputer a naprawa potrwa jakis czas wiec wszyscy musimy sie uzbroic w cierpliwosc na czas przerwy w jej pisaniu. 

10 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że stwierdzenie faktu, że nie jesteście Muzułmanami nie powinno nikogo urazić, ale kto wie. Najlepiej byłoby zapytac Muzułmanina, bo może by uznał, że się z nich wysmiewasz, że oni tego nie jedzą. Natomiast nie przypuszczam, żebyś mogła miec z tego powodu jakies problemy natury prawnej czy coś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rowniez mysle ze moj komentarz przesliznal sie niezauwazalnie i nic z tego nie bedzie a uwaga dzieci byla na wyrost.
      Prawde mowiac gorsza byla corki bo napisala ze "jesli sie dowiedza to mi spala dom".

      Usuń
  2. Ja w ogóle nie rozumiem pretensji. Tak, jak nie rozumiem, dlaczego utarte słowo Murzyn, które dla większości nie niesie ujemnego znaczenia, jednak to znaczenie ponoć ma i jest obraźliwe. Dla mnie bardziej obraźliwe jest Negr, czy Czarny.
    Gubię się w tej nadpoprawności, bo jednak za poprawnością optuję. Ale się gubię.
    Zatem czekamy na Anabell.
    Zdrowia Serpentyno, zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie do Ciebie uwazam za przesade ta cala poprawnosc a nawet mysle ze czesto szkodzi zamiast cos polepszac bo tym wymuszonym systemem okreslen tylko podkresla innosc tych ludzi, czy to chodzi o rase czy np orientacje seksualna.
      U nas tym bardziej smieszne skoro hiszpanski jest drugim jezykiem a zgadnij jak sie czarny nazywa po hiszpansku? Jak meksykanie moga wiec powiedziec "czarny" co nam dozwolone, nie uzywajac tego slowa? Widzisz jak to postawione na glowie?
      I nikogo nie wybieli.
      Dziekuje za pozdrowienia - mocno potrzebuje skoro jade na wesele.

      Usuń
  3. Mój mąż uwielbia domowy smalec:-)
    Niedługo będziemy przepraszać, za to, że jeszcze żyjemy...
    Dzięki za info, bo potem człek się martwi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo - widze ze dostalas sie do mnie - a ja zostawilam Ci odpowiedz w poprzednim wpisie.
    Ja tez tak mam ze gdy znajomy blogowicz zamilczy to sie martwie - wyglada ze chociaz znamy sie na odleglosc to czujemy sie blisko i rodzinnie.
    Obojetnie co kto o nim mysli to smalec mi sie udal!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pierwszy raz spotykam się z przypadkiem gdy dzieci krytykują swoich rodziców za brak poprawności politycznej.
    Wniosek - nasz wpływ na sposób myslenia naszych dzieci jest niewielki.

    OdpowiedzUsuń
  6. W naszej rodzinie okreslilabym ze pol na pol - stosuja sie do ogolu, czesto bo nalezy, ale w wielu wypadkach ktore nazwalabym osobistymi, rodzinnymi, czy wewnetrznymi, mysla i postepuja jak my, starzy. Czesto podkreslaja jak to dawniejsze czasy i zwyczaje byly lepsze a na poprawnosc polityczna przewracaja oczami chociaz jej przestrzegaja.
    W opisanym wydarzeniu zgadzaja sie ze mna, dostrzegli doze humoru, co sie im nie podobalo to ze napisalam o tym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że z tą polityczną poprawnością dostaliśmy już trochę do głowy. Już nawet Murzynek Bambo zaczął wszystkich obrażać, a przecież przez lata był to po prostu wierszyk dla dzieci, który dla mnie nie był żadną formą rasizmu.

    OdpowiedzUsuń
  8. I wlasnie ta przesada, te wysilki, moim zdaniem robia dodatkowa szkode - zwracaja uwage na to co bylo naturalne, plynne, z czym ludzie sami sobie dobrze radzili, a ta narzucona sztucznosc, obowiazkowy sposob wyrazania sie tylko podkresla roznice. Jesli celem jest rownosc i jednakowosc to nie wydziwiajmy tylko traktujmy jednakowo a nie "specjalnie".

    OdpowiedzUsuń