9 listopada 2021

OKRUTNY SWIAT

Nawet nie bede wyliczac co w nim okrutne bo sami wiecie - praktycznie czego by nie dotknal, czego nie poruszyl to okrutne albo gorsze niz dawniej albo do tego zmierza. Chociaz dobrych ludzi i wydarzen nie brakuje to te zle przywalaja i przygluszaja , w moim wypadku powoduja ze mi najlepiej w domu i ze swoimi ludzmi, nie mieszajac sie do niczego poza powszechnymi wyborami bo tylko w tym mam jakis glos.

 Dawniej goraczkowalam sie polityka, wiadomosciami, wydarzeniami - teraz niby tez ale inaczej - zarejestruje w glowie, zaklne i to wszystko bo juz od dawna wiem ze niczego nie zmienie chocbym glowa bila w mur albo na blogu wypisywala mocne elaboraty polityczno-spoleczne. Zle jest byc biernym wiec nie jestem ale juz sie niczym nie podniecam tak jak dawniej.

 Dzisiaj opisze i pokaze co znalazlam na Internecie i dobilo mnie chociaz jest naturalnym, tyle ze okrutnym wybrykiem natury. Nie znalam tego wiec moze dlatego mna wstrzasnelo. Inne ktore podam skonczylo sie dobrze choc zaczelo jak zwykle z winy innych ludzi ale przy okazji poznalam cos nowego i przekaze z prosba o rozpowszechnienie. Jednak by przynajmniej poczatek wpisu byl mily i nawet kolorowy dolaczam zdjecie klonu pokazanego pare dni wczesniej i jak  wyglada na dzisiaj bo widzac predkosc z jaka liscie sie koloruja i zaraz opadaja mysle ze do weekendu drzewko calkiem olysieje - by daly dobry i mocny fundament do przelkniecia tych okrutnych zdjec. Nie jestem zwolenniczka powielania codziennych okropnosci z Internetu bo jest ich setki i kazdy moze sobie szukac i czytac, jedynie te wydaly mi sie troche inne : 

CUDNE NIEBO, WCZORAJ MIELISMY +20 ST


SASIEDNI KLON NADAL CALKIEM ZIELONY



Wydarzenie 1 -

Podano iz kierowca zobaczyl w przejezdzajacym samochodzie mloda dziewczyne dajaca mu dyskretnie umowny znak sygnalizujacy iz jest w klopocie i potrzebuje pomocy. Zawiadomil policje podajac rodzaj samochodu i nr rejestracji. Policja samochod odszukala , zatrzymala i dziewczyne uratowala - bo okazalo sie iz byla osoba przez rodzicow zgloszona jako zaginiona bez sladu. Wspaniale wiec zakonczenie tragedii ale zaciekawil mnie ten umowny sygnal - nigdy w zyciu nie slyszalam o takim. Dobrze ze w dalszym ciagu notki podano jak on wyglada :  nalezy najpierw pokazac dlon wewnetrzna strona do frontu, nastepnie kciuk schowac w dlon i na koncu przygiac reszte palcow przykrywajac go. Faktycznie jesli wyobrazic siebie jako kciuk to gest obrazuje uwiezienie go chociaz sygnal moze tyczyc innych form przemocy.Na szczescie ten obcy kierowca go znal bo jakby na mnie trafilo to nie mialabym pojecia o co chodzi i zlekcewazylabym go a moze nawet pomyslala ze dziewczyna pokazuje mi inna forme "srodkowego palca".  W dalszym ciagu podano iz ten symbol wszedl w zycie w zeszlym roku od jakiegos kanadyjskiego kobiecego ugrupowania. Uwazam go za bardzo potrzebny i pozyteczny bo widzimy jak tej dziewczynie uratowal zycie i przywrocil wolnosc, tylko nie wiem dlaczego nic o nim nie slychac, nie jest rozpowszechniony i wrecz trabiony na calym swiecie. Moze porwania nie sa w Polsce nagminne wiec dla was ma mniejsze znaczenie, ale u nas, w Ameryce Srodkowej i Poludniowe jest niezmiernie czeste i tyczy chlopcow tez.  Na tyle portali i innych stron internetowych co mamy a korzystaja z nich miliony mlodych kazdy powinnien powiadomic i instruowac o nim, powinni go znac rodzice i pouczyc swe dzieci a szkoly powiadomic swych studentow.



Wydarzenie 2 -

Na koniec ten okrutny temat i zdjecia : w Brazylii urodzil sie chlopczyk z ogonem , w dodatku ogon mial na koncu kule!  Zrobiono mu operacje usuniecia go ale wczesniej musiano ogon przeswietlic i przebadac bo inne podobne przypadki pokazaly iz czasem jest nieudana czescia kregoslupa i moze miec w sobie czesci czy koncowki systemu nerwowego wiec odciecie mogloby spowodowac u dziecka ciezkie urazy. Ten ogon na szczescie mozna bylo usunac. Podobno to jest rzadkie zjawisko ale zdarza sie i jest atawizmem - czy sie komu podoba czy nie pochodzimy od malp i juz! Niemile te zdjecia wiec wybaczcie ze zepsulam Wam dobry apetyt obiadowy .




 Ogladnelam i zlozylam duuuze podziekowanie losowi iz to czy inne zwyrodnienie/kalectwo nie przydarzylo sie moim dzieciom czy wnukom.       

15 komentarzy:

  1. Znam ten gest, oglądałam taki filmik na FB. Powinien być ten sposób rozpowszechniony, nie tylko wśród uczniów ale i wśród osób dorosłych. Wiesz, wybryki natury zdarzają się nadal, część ma szczęśliwe zakończenie, część nie. Gdy poczytasz ile dzieci rodzi się z mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, rozszczepem kręgosłupa i podniebienia, z niedorozwojem kończyn górnych lub dolnych, z wrodzoną głuchotą lub retinopatią lub nieustaloną w jednoznaczny sposób trzeciorzędową cechą płciową lub z zespołem Downa to dzień w dzień do końca życia będziesz dziękować losowi, że nikt w Twej rodzinie tego nie doznał.A o tym wszystkim to czytałam jeszcze nim sama urodziłam córkę, więc wyobrażasz sobie jakie miałam nerwy, bo nie są to wszak wady genetyczne.
    Ciekawe co zawierała ta kula na końcu tego ogonka. Wiesz, kość ogonową, czyli spadek po ogonie ma każdy z nas.
    Serdeczności posyłam;)
    P.S. U mnie chmury,drzewo na przeciwko okna już stoi golutkie, jest tylko 10 stopni ciepła, chodniki zasłane grubo liśćmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem ze kazdy ma kosc ogonowa, zdarzylo mi sie ja nawet bolesnie odczuc gdy stluklam - ale w takiej formie? Niby lzejsze kalectwo od innych lecz tragedia jesli nie mozna jej usunac. Wyobrazasz sobie osobe muszaca zyc z ogonem a moze nawet i kula?

      Usuń
  2. Ten znak już od dawna krąży po Facebooku. Ja go co jakiś czas powielam, bo jest to ważne. Może uratować komuś zdrowie, a nawet życie.
    Smutne z chłopczykiem. Mam nadzieję, że nie było interpretacji, że to pomiot Szatana, bo i takie coś mogło się zdarzyć. Nie jestem pewna, czy w Polsce nie zaszczuliby rodziców, a szczególnie matkę i nie odprawiali egzorcyzmów. Straszne.
    Piękny ten klon. U nas jeszcze się trochę złoci, ale już przeważa szarość.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam konto na FB ale wogole go nie uzywam - wydaje mi sie zbyt otwarte i niebezpieczne - wiec nie wiedzialam iz krazy na nim. To dobrze jako ze moze komus uratowac wolnosc i zycie. Ladnie robisz ze rozpowszechniasz.
      Oooo - nie watpie iz znalezliby sie tacy wierzacy iz takie dziecko to pomiot szatana, poza Polska tez. Glupcow na swiecie nie brakuje. Ciekawam czy rodza sie rowniez dziewczynki z takim ogonem.
      U mnie niby pelno lisci a w sumie drzewa dopiero zaczynaja je gubic - i zazwyczaj dopiero tuz przed swietami mozna je na dobre uprzatnac. Mamy ciepla, przyjazna pogode, codziennie pelne slonce.
      Milej jesieni Jaskolko.

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o pomocowym znaku. Ogonek wydaje mi się jakiś nierzeczywisty... A drzewa piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez dopiero uslyszalam o tym znaku - co prawda podobno istnieje od zeszlego roku wiec bardzo w tyle nie jestesmy.
      Ogonek wyglada strasznie i choc nie jest najgorszym kalectwem jakie isnieje sprawia obrzydliwe wrazenie. Nie mialam pojecia ze potrafia takie byc.
      Pozdrawiam Ciebie i Babelka.

      Usuń
  4. Nie słyszałam o takim znaku, może dlatego, że nie mam konta na FB.
    O atawizmach słyszałam i czytałam, ale nigdy nie widziałam zdjęcia, dziwnie to wygląda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja - pierwszy raz uslyszalam o tym znaku i dobrze bo gdybym zobaczyla na zywo to bede teraz wiedziec o co chodzi.
      Obrzydliwosc ten ogonek a wyobraz sobie ze skoro nie kazdy moze byc usuniety to taka osoba musi go miec cale zycie i jeszcze martwic sie by nie przekazac wlasnemu dziecku.

      Usuń
  5. Ciekawa historia z dziewczyna potrzebujaca pomocy, zupelnie nie znalam tego gestu ze tak mozna zasygnalizowac, mysle ze ja bym raczej nie umiala nawet uzyc tego, bo w dramatycznych sytuacjach czuje sie jak sparalizowana.
    Zle sie dzieje politycznie wszedzie, w Europie, w Polsce, u mnie tez.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieje ze nigdy nie bedziesz musiala go zastosowac ale dobrze iz poznalas bo mozesz sie napotkac u potrzebujacej osobie.
      Co dziwne to nazajutrz gdy powtarzali opis wydarzenia podano iz ta 16latka DOBROWOLNIE wsiadla do samochodu faceta - nie rozumiem jak mozna byc tak glupim !!??

      Usuń
  6. Oba opisane przez Ciebie wydarzenia w sumie pozytywne bardzo, bo i dziecko zoperowane i dziewczyna uratowana.... Niemniej bije z tego psota jakiś taki smutek i zdołowanie ogólnie. Troszeczkę się o Ciebie martwię Serpentynko...

    Wracając do wydarzeń, ten ogon u malucha jako żywo kojarzy mi się z pewnym anime, które za dzieciaka bardzo lubiłem. W "Dragon Ball" sayańscy wojownicy wyglądają jak ludzie, ale charakteryzują się właśnie posiadaniem ogona. Przy każdej pełni księżyca posiadacz takiego ogona zamienia się w wielką, wściekłą małpę. Chyba, że mu się taen ogon obetnie, wtedy nic mu nie grozi...

    Ściskam Cię mocno, przesyłam jesienne słoneczko zza okna i moc uśmiechu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bije z tego POSTA, miało być ;)

      Usuń
    2. Jesli bije ze mnie przygnebienie to tylko polityczne, Celcie, poza tym mam sie dobrze i dziekuje za troske.
      Ogonki to atawizm od czasu do czasu u ludzi wyskakujacy i moze tworcy anime na tym sie oparli tworzac go. Niby slyszalam o nadzwyczaj wystajacych kosciach ogonowych ale nigdy nie przypuszczalam ze potrafia byc tak dlugie i niektore z jakas kula. Okropnosc, nie moglam patrzec na te zdjecia.
      Dziekuje za sloneczne zyczenia - odwzajemniam sie podobnymi: zdrowia i slonca.

      Usuń
  7. Powiem Ci, że zdjęcia tego dziecka z ogonem są straszne. Całe szczęście, że dało się to usunąć i rozumiem, że zdarzają się takie anomalie, ale reakcja zwykłego szaraka jak ja jest "szkoda, że tego nie da się odzobaczyć"...

    OdpowiedzUsuń
  8. Odczulam podobnie, wstrzasnelo mna chociaz istnieja gorsze kalectwa czy anomalie. Faktycznie to taki na dlugo przesladujacy obraz.
    Poza tym nie moge sobie wyobrazic zycia dziecka, pozniej osoby, ktoremu ogonka nie mozna bylo usunac.

    OdpowiedzUsuń