29 maja 2024

WIELKA PRAWDA

Wiedzialam o tym, jak kazdy z nas wie, ale przeczytawszy w ksiazce stwierdzenie ktore bardzo mi sie spodobalo, nie moge sie oprzec zacytowaniu go :

 gdyby Congress ~ 40sci lat temu wyszedl z propozycja prawa by kazdy obywatel nosil na szyi radio transporder dzieki ktoremu government mogly sledzic nasze poruszanie sie, powstaloby wielkie oburzenie, sprzeciw, protestacje przeciw usilowania inwigilacji, naruszeniu praw wolnosci i prywatnosci.

 A tymczasem wynaleziono telefony komorkowe i prosze - sami dobrowolnie i z wielka checia to spowodowalismy majac te transpordery nie na szyi tylko w kieszeniach, torebkach a czesto przyrosniete do dloni albo ucha.

 Ba, niektorzy nie moga uzyc swego tronu bez nich.

Wiem - ja tez mam i uzywam, tez mnie zmuszono.......  

14 komentarzy:

  1. Mnie nikt nie zmuszal, dobrowolnie kupilam sobie smartfona :))) w pelni zdajac sobie sprawe z konsekwencji tego kroku. Trzeba bowiem pogodzic sie z technika, ja bardziej sie boje AI, bo jest madrzejsze ode mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaz istnieja sfery w ktorych przewyzszamy komputery czy telefony - jestesmy samodzielnie myslacy, jestesmy zonami, matkami, babciami itd a tego gadzety nie potrafia - to wszyskie sa madrzejsze od nas. Sama pomysl ile razy korzystasz z ich zakodowanych wiadomosci szukajac odpowiedzi bo jej nie znasz a one znaja i podrzucaja w sekundy.
      Nie zmusil Cie nikt w sensie przystawienia pistoletu do glowy ale "cos" Cie zmusilo, Pantero, tak jak kazdego , a pewnie sam fakt tak ogromnego wtargniecia komputeryzacji w nasze zycie ze obecnie nie da sie bez nich funkcjonowac. Ilez mojego zycia i spraw jest w sieci a nawet nie udzielam sie na FB bez czego podobno czlowiek nie istnieje........

      Usuń
  2. Anonimowymaja 29, 2024

    No fakt, w dodatku pod te telefony można podpiąć wszelkie urządzenia szpiegujące. Podobnie z płatnościami elektronicznymi, wiedzą o nas wszystko!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko - duzo czytam , oczywiscie ksiazki z akcja odbywajaca sie w USA - i wlosy mi staja na glowie dowiadujac sie wlasnie o tych szpiegowskich mozliwosciach komputerow i telefonow. Niby wiem a jednak okazuje sie ze tylko znam mala czesc, rzeczywistosc jest duzo gorsza.

      Usuń
  3. Takie czasy. Można ograniczyć używanie tylko do rozmów telefonicznych, ale teraz to już trudno rozstać się z taką zabawką. A jakie pole do działania dla oszustów.
    A propos spania. Ja mam teraz odwrotnie. Nie mogę usnąć. Odwiedzam córkę w Islandii, gdzie cały czas widno i ok 21. robimy zaciemnienie, czyli czarne story. Zawsze mnie to śmieszy, bo mi się przypominają, nieliczne wprawdzie, komedie wojenne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie - telefony to duzo wiecej niz same rozmowy. Wkladamy do nich nasza bankowosc i nie tylko a to daje oszustom okazje do przestepstw.
      Ja raczej nie mam problemu z zasnieciem tylko zbyt wczesnym budzeniem sie bo po 3-4 godzinach snu , czesto niespokojnego. Mam tak od lat wiec nagromadzilo mi sie zaleglosci powodujac ze po poludniu staje sie niezmiernie spiaca i chodzaca do lozka wczesnie.
      Nidgy w Islandii nie bylam ale slyszalam o tych ich jasnych nocach a takze widzialam na filmach. Tubylcy sa pewnie przyzwyczajeni do tego ale turysci rzeczywiscie maja dobry powod do niewysypiania sie.
      Czy nie ciekawym jest fakt ze potrafimy bez problemu uciac sobie drzemke w ciagu dnia gdy jest widno, czesto slonecznie a jasne noce uniemozliwiaja sen?
      Zycze by sie Twoje zasypianie poprawilo, nie psulo przyjemnej wizyty.

      Usuń
  4. A ja prawie wcale nie uzywam telefonu komorkowego, bo tylko jak jestem z dala od domu i musze zamowic taksowke, no i jeszcze na komorke dostaje powiadomienia (przypomnienia) o wizytach lekarskich, a jak ktos dzwoni na komorke to i tak nigdy nie odbiore bo zawsze jestem daleko od niej, ale praktycznie kazdy wie ze trzeba dzwonic do mnie na telefon stacjonarny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do niedawna a scisle smierci meza tez tak mialam ze swym iPhone - tylko rodzina, tylko doktory, zadnych na nim transakcji. Mialam dostep do banku ale tylko od wypadku nigdy nie korzystajac wolac robic to na komputerze. Tez mam telefon stacjonarny i gdy komus musze podac to jego numer. Teraz telefon mi sie "zasmiecil" bo skoro przeszly na mnie wszelkie administracyjne sprawy dostaje duzo zawiadomien, mam wiele zalatwien i telefonow a niektore musze robic od reki gdy jestem poza domem wiec poniekad zmusilo mnie do kontaktow telefonicznych. Ale z prywatnymi nadal po staremu - z nikim nie dziele sie swym numerem, chce miec spokoj a takze zwyczajnie nie lubie siedziec na telefonie poza tym ile musze, nie uznaje bezsensownego plotkowania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowymaja 31, 2024

    No i wczoraj był bardzo ciemny dzień dla USA. Nie tylko dlatego, że prawie zakończył się polityczny proces sądowy, ale dlatego, że to teraz wygląda jak CCCP.
    Trump był bardzo dobrym prezydentem i może jeszcze nim będzie. Ludzie, którzy nie rozumieją polityki, nie zdają sobie sprawy z tego, że USA absolutnie nie opuści NATO za Trumpa. Natomiast chce on, aby kraje członkowskie płaciły swoje składki na NATO. Polska była nielicznym wyjątkiem w NATO, która właśnie to robiła. I Trump to wskazał i kazał i Niemcom i Francji składki wpłacać. Za to go w tych krajach wyśmiano i znienawidzono, ale mi nie potrzeba prezydenta, którego lubią w Niemczech czy Francji, tylko który jest dobrym prezydentem dla mojego kraju - USA. Mam nadzieję, że wygra wybory. Bo Sąd Najwyższy uniewinni go - nie mam żadnych wątpliwości.
    Pozdrawiam i życzę Pani dobrych snów i zdrowia.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie sie zgadzam z Twymi opiniami i tez bardzo pragne wygranej Trumpa.
      Jak Tobie chce mocnego i rozsadnego prezydenta tym bardziej ze po kadencji Bidena jest wiele do naprawienia. Tak, Trump sie nie krepowal w wyrazaniu zdania, wytykaniu innym pomylek a nawet odrzucaniu durnych sugestii , tych majacych na celu wykorzystywanie USA. Masz racje ze to mu nie przysporzylo przyjaciol ale jak Tobie na takich jak Francja I Niemcy mi nie zalezy. Szczegolnie Francja zawsze byla falszywa i wygodna.
      Cieszy mnie Twa opinia, Twoje widzenie wyborow i ogolnych problemow USA - dziekuje.
      Jak Ty bede glosowac i trzymac palce za Trumpem.

      Usuń
  7. Broniłam się przed telefonem do upadłego 😁 Dopiero decyzja banku, że nie będą już przysyłać papierowych list z kodami do potwierdzeń transakcji, tylko przejdą na SMS-y, wymusiła na mnie nabycie numeru. Czyli trzymałam się do końca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mialam podobnie wciaz broniac sie przed nadmiernym wciagnieciu mnie w elektronike. Bardzo dlugo poslugiwalam sie prymitywna Nokia ktora byla tylko telefonem a to mi wystarczalo mimo spojrzen innych ludzi patrzacych na nia z politowaniem.
    Co ciekawe to zdarza mi sie widziec osoby w bardzo powaznym wieku jeszcze sie nimi poslugujacymi i mozna je kupic.
    Mimo ze moge nadal transakcje wykonuje na laptopie nie telefonie gdyz gdybym go zgubila ktos moglby latwo korzystac z moich kont.
    Ogolnie - zostalismy zmuszeni do korzystania i sledzenia nas.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli znaleźli sposób na nasze "nie".

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo prawdopodobne, że silni tego świata chcą nas zmusić do przestania korzystania z gotówki. Tylko elektroniczne przekazy, karty etc. W czasie pandemii w wielu miejscach gotówka nie była przyjmowana, ale żeby było śmiesznie to restauracje przyjmowały napiwki w gotówce. Chciałabym wrócić do płatności gotówką, ale uczyniono to bardzo niepraktyczną metodą.
    Moim zdaniem na całym świecie panoszy się neomarksizm, który chce wprowadzić zielony ład, pozbawić ludzi białych władzy i po prostu odwrócić świat do góry nogami. Chcą przejąć edukację dzieci, popierają wszystko co LGBTQ+, aborcja na żądanie, aborcja u 16 latek bez informowania rodziców. Do tego trzeba koniecznie zniszczyć tradycyjne rodziny, wiarę. Z ludzi wierzących i praktykujących zrobić wyśmiewane ciemnoty, a tymczasem robić swoje czyli łopatami młodym nakładać do łbów neomarksizm. Za to będą mieć marijuanę, żeby się relaksować, aborcje, żeby się niczym nie martwić i tak rozwiązywać problemy. Jeśli Trump nie wygra, to cały zachodni świat jest w tarapatach.
    Polecam niniejszy artykuł. Jest długi, ale wyjaśnia bardzo dobrze co się dzieje.
    Autorka: Ayaan Hirsi Ali (schroniła się w USA po gorzkim pobycie w Europie, pierwotnie pochodzi z Somalii):

    https://www.thefp.com/p/ayaan-hirsi-ali-we-have-been-subverted

    Pozdrawiam.
    Anna

    OdpowiedzUsuń